Budynek Landwirtschaftliche Haushaltungsschule St. Anna

5 lata 10 miesiąc temu - 5 lata 10 miesiąc temu #9919 przez ewa
Na zdjęciu droga skręca o 90 stopni. Nie jest możliwe żeby obiektyw tak bardzo przekłamał ujęcie.

Mapa jest z 93 a kolej w Ornecie ruszyła w 94, a linia jest naniesiona do Olsztyna.


Załączniki:
5 lata 10 miesiąc temu #9920 przez Robcio
Dzięki za kawałek mapy sztabowej ogólnej.
Dzieki niej dostałem nastepna porcje informacji o głownym budynku młyna . Był zbudowany przed 1893. A dla ciekawych zdobyłem "kurka" z dachu jednego z budynków młyńskich. Jest z data 1892r.
Ale zaskoczyło mnie , że w tym okresie nie było młyna nad "lustykiem".
Z jakiej mapy wyciałes ten kawałek.?
Zdjęcia możesz edytować. Zapisz obraz jako a potem obróbka w jakimś programie graficznym. Jesli ci o to chodziło.
No i mapa potwiedza teorie Ewy o przebiegu "szlaku Kopernika".
5 lata 10 miesiąc temu #9921 przez Robcio
ani mój post powinien znależź sie po ostanim poście Alberta. Za szybka jestes Ewo w odpowiedziach :)
5 lata 10 miesiąc temu - 5 lata 10 miesiąc temu #9922 przez Robcio
Cos jeszcze zauważyłem na mapie Alberta. Czy to cmentarz?


Załączniki:
5 lata 10 miesiąc temu #9923 przez albert
Kolej w Ornecie zawitała 9 lat przed wydanie mapy czyli w 1884.Mapa jest jak najbardziej w porządku.
Ewa taka interpretacja zdjęcia i mapy to nieporozumienie.
Na mapie mamy widok ,,prostopadły" do odzwierciedlonego terenu, dlatego kąt pod jakim załamuje się szosa odpowiada rzeczywistemu.
Na dwuwymiarowym zdjęciu zrobionym z wysokości~3 piętra perspektywa zniekształca widok w takim stopniu że niemożliwym staje się określenie rzeczywistego kąta zakrętu.
Do Robcia :Tak, żydowski.

Kto nie pamięta historii skazany jest na ponowne jej przeżycie
5 lata 10 miesiąc temu #9924 przez Robcio
To może znowu "doleje oliwy do ognia" B)
Zrobiłem miniature drogi opraz wykonałem zdjęcie. Zdjęcie robiłem z wysokości propocjonalnej do wymiarów "makiety drogi". Podkreslam jest to szybka wersja, pogladowa. Ma niedoskonałości.
Jesli ktoś chce moze ja "dopieścić".
Widać jaki przebieg ma droga z mapy Alberta. Jest różna od tego co widać na zdjęciu.
Może i jest tu błąd niedoskonałości odwzorowania ale sama metoda jest dobra w rozwiązaniu problemu.



Załączniki:
5 lata 10 miesiąc temu #9925 przez Robcio
może na zdjęciu to nie jest Orneta , hehe :P . To był żart
5 lata 10 miesiąc temu #9928 przez Danusia
Tak dla wyjaśnienia. Z tyłu pocztówki znajduje się informacja od wydawcy NACHDRUCK VERBOTEN, 1911
(przedruk zakazany, 1911), nadawca pocztówki wpisał datę 6.9.17.
P.S.
Widzę, że zdjęcia, które wrzucam pobudzają do dyskusji :)
5 lata 10 miesiąc temu - 5 lata 10 miesiąc temu #9929 przez ewa

Robcio napisał: może na zdjęciu to nie jest Orneta , hehe :P . To był żart


Przydała by się fota z tego samego miejsca.

albert napisał: Kolej w Ornecie zawitała 9 lat przed wydanie mapy czyli w 1884.Mapa jest jak najbardziej w porządku.


Sory, zgadza się że kolej ruszyła w 84, pomyliłam się. Może ta fotografia jest wcześniejsza niż mapa ?

Danusia napisał: Tak dla wyjaśnienia. Z tyłu pocztówki znajduje się informacja od wydawcy NACHDRUCK VERBOTEN, 1911
(przedruk zakazany, 1911), nadawca pocztówki wpisał datę 6.9.17.
P.S.
Widzę, że zdjęcia, które wrzucam pobudzają do dyskusji :)


Data wydania pocztówki nic nie mówi o dacie zrobienia zdjęcia. Z drugiej strony różnica nie może być raczej tak wielka. W każdym bądź razie wersja Alberta jest ciężka do zaakceptowania. Twoje zdjęcia Danusi są na tyle oryginalne że pobudzają do poszukiwań.
5 lata 10 miesiąc temu #9933 przez Aszok
Wysypisko smieci nie było potej stronie drogi, gdzie jest Gunebo, lecz po przeciwnej - między szosą a jeziorem.
5 lata 10 miesiąc temu #9937 przez Aszok
Robcio !
Masz rację. Odpływ z jeziora miał inną trasę.
Dowód - plan miasta z 1930r według oryginalnego planu Keuchela.
5 lata 10 miesiąc temu #9938 przez ewa
Stary bieg odpływu zaznaczony na niebiesko

5 lata 10 miesiąc temu #9939 przez ewa
Załączniki:
5 lata 10 miesiąc temu #9940 przez Aszok
Zatoczka sięgała bliżej drogi (poza krawędź budynku).
Wedlug planu Düringa z 1805r droga na Olsztyn przebiegała wzdłóż brzegu Górnego Stawu.
Ciekawostka - nie ma na nim jeszcze Stawu Łaziebnego. Na litografii Quasta z 1850r już jest.
5 lata 10 miesiąc temu #9941 przez ewa

Aszok napisał: Zatoczka sięgała bliżej drogi (poza krawędź budynku).
Wedlug planu Düringa z 1805r droga na Olsztyn przebiegała wzdłóż brzegu Górnego Stawu.
Ciekawostka - nie ma na nim jeszcze Stawu Łaziebnego. Na litografii Quasta z 1850r już jest.


Wrzuć ten plan na forum albo podeślij mi na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czas generowania strony: 0.760 s.