• Start
    • Witamy na ornecianka.pl
  • News
  • Forum
  • Samorząd
    • Sesja Rady Miejskiej Ornety
      Obrady Rady Miejskiej
  • Na sygnale
    • Na sygnale
      Na sygnale
  • Gospodarka
  • Kultura
  • Sport

Wt17102017

Ostatnia aktualizacja12:48:52 PM

Font Size

Cpanel

Podpisano umowę z firmą Skanska na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Pasłęk - Orneta

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie podpisał umowę z firmą Skanska na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Pasłęk - Orneta. Wykonawca ma 18 miesięcy na realizację projektu o wartości 60,8 mln zł netto. Droga wojewódzka nr 513 zlokalizowana jest w północnej części województwa warmińsko- mazurskiego, na terenie powiatu elbląskiego oraz lidzbarskiego. Inwestycja obejmie rozbudowę i przebudowę drogi na odcinku ponad 30 km. - W ramach umowy dokonamy przebudowy istniejących skrzyżowań, wzmocnimy konstrukcję jezdni oraz zajmiemy się uporządkowaniem połączeń z drogami gminnymi - wyjaśnia Maciej Bednarz, Menadżer Projektów, Skanska.

Inwestycja jest kolejną realizacją drogową Skanska na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Aktualnie firma rozbudowuje również drogi wojewódzkie na odcinkach Lubawa -Lidzbark, Rychliki - Jelonki oraz Orneta - Lidzbark Warmiński.- W projekcie na rok 2013 przewidzieliśmy 60% realizacji, co oznacza, że do końca tego roku prace obejmą ok. 20 km drogi. W roku 2014 pozostanie do przebudowy ok. 11 km - mówi Maciej Bednarz, Menadżer Projektów, Skanska. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazuryna lata 2007-2013 oraz ze środków Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Zielona firma

Na projekcie wykorzystana zostanie mieszanka MCE. Rozwinięcie skrótu oznacza mieszankę mineralno-cementowo-emulsyjną wykorzystywaną w procesie głębokiego recyklingu na zimno materiałów pochodzących z rozbiórki starej nawierzchni, uzupełnionych o nowe kruszywo, emulsję asfaltową, cement i wodę. Po zagęszczeniu ciężkim walcem wibracyjnym materiał tworzy gotową warstwę konstrukcji drogowej ( np. wyrównawczą lub podbudowę). Dzięki temu potencjalny odpad tworzy po obróbce nowy, trwały materiał budowlany. Stosowane przez Skanska metody wynikają z kierowania się zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym przypadku poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań technologicznych. - Już na etapie planowania inwestycji poszukujemy sposobów wykorzystywania surowców i materiałów, tak aby w pierwszej kolejności zapobiegać powstawaniu odpadów lub ograniczać ich ilość - mówi Andrzej Dołżycki, Główny Technolog, Skanska.

comments

Dodaj komentarz

Wydawca portalu nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zgodność z prawdą podawanych przez użytkowników informacji i prezentowane przez nich opinie, a także za ewentualne skutki będące następstwem stosowania się do prezentowanych na stronie komentarzy. Za publikowane na portalu komentarze, wyłączną odpowiedzialność ponoszą ich autorzy. Wydawca i redakcja portalu informują, że w żaden sposób nie ingerują w treść wypowiedzi umieszczanych przez użytkowników w komentarzach. Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów. Zastrzegamy sobie prawo do usuwania komentarzy sprzecznych z prawem oraz treści powszechnie uznanych za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady Netykiety.

Uwaga - zarejestrowani użytkownicy nie muszą wpisywać zabezpieczenia przed spamem.

Kod antyspamowy
Odśwież